Het juttersmu-ZEE-um, één van de winnaars van de vrijwilligersprijs 2017

Het VIP Zandvoort, het vrijwilligers informatie punt, reikt ieder jaar de vrijwilligersprijs uit aan een vrijwilligers en vrijwilligersorganisatie die zijn voorgedragen door de bewoners van het dorp. Ook ons juttersmu-Zee-um behoorde tot de genomineerden en vol trots kunnen we melden dat we de winnaar zijn geworden van de juryprijs voor de belangrijke rol die we hebben voor Zandvoort en daarbuiten. Wij zijn ontzettend blij mee met dit resultaat en de waardering voor ons museum. Vanzelfsprekend willen wij de mensen bedanken die ons voorgedragen hebben.

Het Juttersmu-ZEE-um zoekt vrijwilligers!

Heeft u ook zo’n fascinatie voor het strand, de zee en alle verhalen die bijna letterlijk aanspoelen? Dan is het Juttersmuseum Zandvoort zeker wat voor u!

Natuurlijk bent u van harte welkom als bezoeker van ons gratis museum aan het Zandvoortse strand, maar misschien vindt u het ook leuk om er dieper in te duiken door de indrukwekkende strandjutter verhalen te delen met andere bezoekers.

Wij nodigen u dan van harte uit om deel te maken van onze gezellige vrijwilligersgroep. Wij zoeken mensen (m/v, alle leeftijden zijn welkom) die enkele dagdelen in de maand beschikbaar zijn om ons te helpen met het begeleiden van (groepen) bezoekers uit binnen- en buitenland.

U kunt in een prachtige omgeving een bijdrage leveren aan een plezierige en leerzame dag voor jong en oud en daarbij op een leuke manier met uw hobby bezig zijn. Onze ervaren vrijwilligers maken u graag wegwijs in ons gezellige museum.

Het Jutters Mu-zee- um op het witte doek.

Onlangs kreeg het Jutters Mu-zee- um bezoek uit Finland. Anna Antsalo was met een filmploeg te gast om wat opnames te maken van ons museum. De Finse is een film aan het maken over de zee en de strandjutters uit alle delen van de wereld. Ons eigen Jutters Mu-zee-um is één van de onderwerpen in deze film.

Anna kreeg een rondleiding in het museum door onze vrijwilliger Dick van Dijk. Voor het oog van de camera beantwoordde hij daarna al haar vragen over het strandleven in Zandvoort.

Dick zal onze filmster op het witte doek zijn. Wanneer de film uitkomt is nog niet bekend maar we zullen dit uiteraard laten weten zodra hier meer duidelijk over wordt.

Op nieuwjaarsdag, koningsdag, eerste paasdag en beide kerstdagen is het juttersmu-ZEE-um gesloten. De andere feestdagen is het museum geopend indien een vrijwilliger inzetbaar is.

Zaterdag 4 maart 2017 hebben wij onze 400.000 bezoeker mogen verwelkomen! Het was de familie Van der Klip uit Tilburg, bestaande uit Papa Tycho, Mama Marjolein en de kinderen Saar en Sophieke. De familie kreeg een feestelijk ontvangst waarbij een lekkere taart natuurlijk niet ontbrak. Tijdens de feestelijkheden is de Familie van der Klip toegesproken door de wethouder Michel Demmers en door vice voorzitter van de Stichting Juttersmu-Zee-um Gerard Versteege. De familie kreeg een bos bloemen en een traditioneel Zandvoorts juttertje als aandenken mee naar huis.

Kijk voor meer foto's in onze fotogalerij

Sinds begin 2017 hebben wij een nieuwe website. Deze website is gebouwd door het Zandvoortse bedrijf Only 24 Hours a Day. Wij zouden het leuk vinden onze website verder te vullen met jullie verhalen over het strandjutten misschien hebben jullie wel foto’s van jullie vondsten! We horen het graag!

Heb je iets te vertellen, te vragen of heb je iets bijzonders meegemaakt? Laat het ons weten en mail ons op info@juttersmuseum.nl of kom langs in gebouw de Rotonde.

De bezoekers aan het woord

Hieronder een greep uit de reacties van de bezoekers (via Google). Word jij de volgende die een reactie plaatst? Wij waarderen dat zeer!

Graag ontvangen we reacties op: info@juttersmuseum.nl

• Leuk om even binnen te lopen en te zien wat er zoal voor bijzondere dingen gevonden worden.

• Een museum voor echte jutters of voor hen die willen weten wat jutten is. Gratis entree, donaties zijn welkom, alles gedaan door vrijwilligers.

• Ik kom hier echt al héél wat jaren. Het museum blijft me verrassen.

• Klein museum, dus je loopt er zo doorheen. Maar dat maakt het niet minder leuk om te zien wat er zoal van het strand gehaald wordt. Sommige vondsten hebben hun eigen verhaal en dat maakt het zeker een bezoekje waard.

• Kleine leuke museum. Ook leuke toevoeging zijn de aquariums met de vissen beneden. Helemaal top.

• Uitgebreid museum met hele enthousiaste vrijwilligers. Toegang is gratis. Een heel leuk juttersmuseum. Ik ga er vaak langs. Er is steeds iets anders te zien.

• Nice silent windy place :)

• Hezké muzeum v malé vísce. (Tsjechisch voor: Mooi museum in een klein dorp)

• Geniales kleines Strandgut-Museum, das von ambitionierten Anwohnern geführt wird - Besuch lohnt sich!

• Was er nog nooit geweest! Nu met zoon en kleindochters. Ontzettend leuk en heel veel te zien. Allemaal aangespoeld en gevonden langs het strand. Er is een ongedwongen sfeer en fantastisch voor de kinderen! Kom zéker vaker terug! Hartelijke groeten uit Amsterdam en tot de volgende keer!

• Definitiv ein Besuch wert, spannend was alles angespült wurde.

• Echt leuk om te zien wat een verrassingen de strandjutters allemaal van het strand hebben gehaald. Ook erg leuk voor kinderen

• Leuk om te zien wat er allemaal gevonden wordt op het strand. Lekker informeel binnen en ook nog wat educatieve elementen voor de kinderen